جمعه, 10 فروردين 1403
تنضیمات
انتخاب رنگ
انتخاب رنگ پس زمینه
تنظیمات پیش فرض
تنظیمات پیش فرض
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ 
  • تعداد بازدید : 141
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم:
عدم صرفه جویی در مصرف برق باعث بروز خاموشی در استان خواهد بود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: پیک و سهمیه مصرف برق استان قم در سال ۹۷، از ۷۵۰ مگاوات موجود در سال ۹۶ به ۷۳۰ مگاوات کاهش پیداکرده است.

مهدی آهنین‌پنجه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر روند مصرف برق در استان قم طبق سال‌های گذشته ادامه داشته باشد ممکن است شاهد برخی خاموشی‌ها در سطح استان باشیم.

وی با تأکید بر کاهش 50درصدی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در سال 97 افزود: نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در سال‌های گذشته بالغ‌بر 10 هزار مگاوات از ظرفیت برق کشور را تولید می‌کرده که امسال به دلیل مشکلات کم‌آبی صرفاً 5 هزار مگاوات توان و ظرفیت تولید برق را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: کاهش تولید برق‌آبی در کشور و به تبع در استان قم صرفاً به دلیل مشکلات کم‌آبی و خشک‌سالی رخ‌داده بنابراین چاره‌ای جز صرفه‌جویی در مصارف برق در استان قم نیست.

آهنین‌پنجه با تأکید بر کاهش پیک مصرفی برق استان قم در سال جاری عنوان کرد: پیک و سهمیه مصرفی برق  استان قم در سال 97، از 750 مگاوات موجود در سال 96 به 730 مگاوات کاهش و تنزل پیداکرده است که نشان می‌دهد عدم صرفه‌جویی در مصرف برق همراه با خاموشی در استان می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات استان قم در تأمین برق مورد نیاز استان با توجه به کاهش توان نیروگاه‌های برق‌آبی تأکید کرد: اگر در مصرف برق استان قم مدیریت‌های لازم صورت نگیرد مبحث خاموشی گریزناپذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم ادامه داد:در پست برق شهرک صنعتی محمودآباد کمک‌های لازم صورت گرفته و انشعابات لازم در این بخش کاملاً نصب و راه‌اندازی شده است.

آهنین‌پنجه با بیان این مطلب که وظیفه تأمین برق شهرک‌های صنعتی در حیطه وظایف شرکت توزیع نیروی برق استان نیست، ابراز کرد:آیین‌نامه‌های ابلاغی وزارت نیرو اجرای برق‌رسانی در شهرک‌های صنعتی را بر عهده مدیران شهرک‌های صنعتی واگذار کرده و از این منظر شرکت توزیع نیروی برق استان در مضیقه و مشکل بوده و مسئولیتی مستقیم ندارد.

وی با تأکید بر اهمیت بخش خصوصی استان در تأمین برق مصرفی قم خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد از توان و ظرفیت تولید برق در استان قم را بخش خصوصی تأمین می‌کند که برای بهبود وضعیت موجود باید حمایت صورت گرفته از بخش خصوصی ادامه پیدا کند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0