سوالات متداول

 

مدارک مورد نیاز جهت آزمایش کنتور چیست؟

  • ۱-تکمیل فرم درخواست ۲-ارائه آخرین صورتحساب پرداخت شده

مدارک مورد نیاز جهت افزایش یا کاهش انشعابات آمپری چیست ؟

  • ۱-تکمیل فرم درخواست ۲-ارائه آخرین صورتحساب پرداخت شده

مدارک مورد نیاز جهت تغییر مکان داخلی انشعاب چیست؟

  • ۱-تکمیل فرم درخواست ۲-ارائه آخرین صورتحساب پرداخت شده

مدارک مورد نیاز جهت تغییر نام قبوض چیست؟

  • ۱-ارائه خلاصه سند مالکیت یا قولنامه معتبر یا تعهد محضری 2- ارائه آخرین صورتحساب پرداخت شده

مدارک مورد نیاز جهت تغییر یا تمدید تعرفه چیست؟

  • ۱-ارائه مدارک از سازمانهای ذیربط ۲-تکمیل فرم درخواست ۳- ارائه آخرین صورتحساب پرداخت شده
چگونه می توان درخواست انشعاب جدید را ثبت نمود؟
  • جهت اطلاع از نحوه درخواست انشعاب جدید و سایر خدمات به آیتم راهنمای مشترکین در قسمت خدمات مشترکین مراجعه نمائید

 

مشکلات عدم قرائت به موقع کنتور چیست و هنگام مراجعه مأمور برای قرائت و عدم حضور در محل چه اقدامی لازم است ؟

 

در صورت تغيير فعاليت  محل براي استفاده از کد  تعرفه مخفف  چه اقدامي لازم است ؟

  •  در صورت تغيير نوع فعاليت يا نوع مصرف خود ،جهت پيشگيري از اعمال تعرفه ساير مصارف مراتب را در اسرع وقت و به صورت کتبي به آژانس خدماتي مربوطه  اعلام فرماييد.

آيا اخذ تسويه حساب به هنگام انتقال و يا اجاره ملک ضرورت دارد 

در صورت مشاهده دستکاري چطور مي توان شرکت را مطلع نمود؟

  • با توجه به اينکه کليه هزينه ها و خسارتهاي ناشي از دستکاري در لوازم اندازه گيري از مشترک دريافت مي شود  و در صورت لزوم تحت پيگرد قانوني قرار گرفته در صورت مشاهده چنين مواردي با  بازرسي منطقه برق مربوطه تماس حاصل فرماييد.

چگونه میتوان به فرد دچار برق گرفتگی کمک کرد ؟

  • ۱-ابتدا به وسیله عایق مناسب او را از برق جدا کرد ۲-دهان فرد را باز کرده و اجسام خارجی (آدامس ، دندان مصنوعی و...) را از دهان او خارج کنیم ۳-زبان فرد را به وسیله انگشت بیرون بیاوریم تا مجرای تنفسی باز شود ۴-تنفس دهان به دهان و ماساژ قلب تا زمانی که فرد به تنفس عادی باز گردد

چرا نباید دست یا بدن خیس به کلیدهای برق و یا وسائل برقی زد ؟

  • زیرا آب هادی جریان الکتریسته میباشد و دارای مقاومت پایین بوده و به راحتی برق را از خود عبور میدهد.

چرا گاهی اوقات با اینکه شخص کاملامراقب است تا سیمها را لمس نکند با این وجود دچار برق گرفتگی میشود؟

  • زیرا شبکه های 20 کیلوولت به بالا دارای میدان الکتریکی میباشد که در صورت قرار گرفتن شخص در میدان الکتریکی دچار حادثه میشود.

هزینه تجهیزاتی مانند تیر، سیم های شبکه ،ترانسفورماتورها،چراغها و...از چه محلی تأمین میشود؟

  • پس از واریز هزینه های برق مصرفی منازل توسط مشتركين بخشی از آن به عنوان کارمزد جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز به عنوان بودجه در اختیار شرکت توزیع قرار میگیرد.

آیا میتوان از شبکه فشار قوی برای تقویت برق منازل استفاده کرد ؟

  • خیر ، زیرا شبکه های تأمین برق منازل 220 ولت میباشد ولی شبکه های فشار قوی داخل محدوده شهر دارای 20 هزار ولت میباشد

آیا برای درخواست برق نیاز به تکمیل ساختمان میباشد؟

  • بله ،بر اساس آیین نامه موجود به منظور محافظت از کنتور نصب شده ،محل متقاضی باید بصورت ساختمان با حفاظ کامل باشد .

اقدامات لازم در زمان خرید و فروش ملک در رابطه با برق چیست؟

  • ۱-ارائه نامه از دفاتر اسناد رسمی ۲-ارائه آخرین صورتحساب پرداخت شده جهت تسویه حساب کامل ۳-تست و آزمایش وسایل اندازه گیری ۴-تسویه حساب کامل بدهی هزینه انشعاب در صورت داشتن بده

برای کاهش مبلغ صورتحسابهای برق مصرفی کارخانجات در زمان رکود چه اقدامی لازم است؟

  • ۱-تقاضای کاهش آمپراژ ۲-انتخاب گزینه صحیح

جهت کاهش حوادث برق گرفتگی داخل منازل چه باید کرد؟

  • -از داخل کلید قطع و وصل همیشه سیم فاز را عبور دهید. -بدنه لوازم دینامدار منزل نظیرماشین لباسشویی را به زمین وصل کنیم -هنگام تعمیرات برقی داخل منزل فیوز اصلی را قطع کنیم و بر روی آن بنویسیم تا شخص دیگری آنرا وصل نکند.

در رابطه با تعرفه های مختلف چه مدارکی معتبر است؟

  • ۱-ضوابط برخورداری از تعرفه های مختلف با توجه به نوع فعالیت با ارائه مدارک از وزارتخانه های صنایع ،معادن و فلزات ،جهاد سازندگی و کشاورزی یا واحدهای تابعه ۲-فعالیت واحدهای آموزشی و پژوهشی با ارائه معرفینامه از مراکز آموزشی و پژوهشی که با نوع فعالیت مطابقت نماید انجام می شود

 

 

منظور از تفکیک و ادغام چیست؟

  • در هنگام تغییر مشخصات (تفکیک یا ادغام) انشعاب ، میزان قدرت انشعاب و یا انشعابات جدید دقیقا برابر با میزان قدرت انشعاب ویا انشعابات موجود (قدیم ) خواهد بود به علاوه مکان انشعاب را نمی توان تغییر داد .

درخواست اصلاح سرویس شامل چه مواردی می گردد؟

  • 1- اصلاح کابل
  • 2- اصلاح فیوز
  • 3- اصلاح جعبه کنتور

درچه صورت انشعاب جمع آوری دائم می گردد؟

  • در هریک از چهار حالت ذیل شرکت انشعاب برق مشترک را به طور دائم جمع آوری ، اشتراک مربوطه را باطل و با مشترک تسویه حساب خواهد نمود:
  • الف)هرگاه مشترکی که تنها مصرف کننده برق از انشعاب می باشد درخواست برچیدن دائم انشعاب را بنماید.
  • ب) هرگاه بدهی مشترک به اندازه 100% هزینه های عمومی انشعاب برق(ستون یک جدول قیمت ها) مندرج در جدول هزینه های برقراری انشعاب برق باشد و علیرغم ارسال صورتحساب و اخطار شرکت بدهی مربوطه پرداخت نگردد..
  • ج) هرگاه یکسال از تاریخ قطع بگذرد و مشترک علیرغم ارسال صورتحساب و اخطار شرکت وضع خود را مشخص ننماید.
  • د)هرگاه برخلاف موضوع بند 3-51-4 (در ارتباط با وصل خودسرانه جریان برق قطع شده توسط  مشترک ) برای بار دوم تکرار شود.

 

در صورت انصراف متقاضی از اجرای قرارداد چه اقدامی انجام می گیرد؟

  • در صورتی که متقاضی قبل از تامین برق به عللی درخواست فسخ قرارداد تامین برق را بنماید ، شرکت موظف است پس از کسر هزینه لوازم مصرفی و خدمات انجام شده برای متقاضی مذکور (از قبیل هزینه بازدید محل و تهیه طرح و نقشه های عملیات اجرائی و غیره ) مابقی مبالغ را مسترد نماید.

چه مواردی شامل دریافت خسارت بیمه نمی شود؟ 

  • موارد ذیل مشمول دریافت خسارت از بیمه نمی گردد:
  • 1- استفاده کنندگان غیرمجاز از برق
  • 2- عدم انطباق تعرفه خانگی و تجاری با کاربری اشتراک مربوطه
  • 3- هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب
  • 4-خسارت وارده به کالاهایی همانند لامپ ، تبلت ، گوشی، موبایل ، شارژر و مواردی از این قبیل که شامل تجهیزات خانگی نمی باشد.

مشترکین صنعتی چند بار در سال می تو.اند درخواست تغییر گزینه ثبت نمایند ؟

  • دوبار در سال 

در درخواست اصلاح اطلاعات ، چه اطلاعاتی قابل اصلاح میباشند ؟

  • آدرس مکاتباتی،کدپستی ، شماره تماس مشترک

تفاوت نصب مجدد با وصل مجدد چیست؟

  • در نصب  مجدد لوازم اندازه گیری که به دلایل متفاوت از محل جمع آوری شده ، مجدد نصب می گردد در حالیکه در وصل مجدد کنتور در محل بوده ولی جریان برق به دلایل مختلف (مانند عدم پرداخت بدهی و.. ) قطع شده است که پس از رفع دلایل قطع جریان، درخواست وصل مجدد ثبت می گردد.

آیا درخواست محاسبه صورتحساب براساس خوداظهاری به منزله تسویه حساب میباشد؟

  • خیر جهت تسویه کامل بایستی درخواست تست کنتور (آزمایش کنتور) ثبت گردد.

نحوه قرائت کنتورهای دیجیتال چگونه است؟

  •  1-       میز خدمت الکترونیک 2- خدمات مشترکین  3- راهنمای خدمات مشترکین  4- نحوه قرائت انواع 5- کنتورهای دیجیتالی

 

 




6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0