شنبه, 8 ارديبهشت 1403
تنضیمات
انتخاب رنگ
انتخاب رنگ پس زمینه
تنظیمات پیش فرض
تنظیمات پیش فرض
  • ساعت : ۱۷:۳۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 208
  • کد خبر : ۴۱۵۵
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد
هوشمندسازی تمام چاه‌های كشاورزی در سطح استان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به اهمیت کنترل‌پذیری و هوشمندسازی در پایداری شبکه، کاهش زمان خاموشی و مدیریت پیک‌بار، از هوشمندسازی تمام چاه‌های آب کشاورزی در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس یوسف صادقی در جلسه ارزیابی عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان قم در حوزه هوشمند سازی، حضور ارزیابان و استفاده از تجربیات آن‌ها که باعث اشتراک موارد علمی و عملی برآمده از تجارب همکاران در شرکت‌هاست را بسیار مهم ارزیابی نموده و اظهار داشت: امیدواریم این حضور موجب ارتقاء و بهبودی مسائل حوزه کنترل‌پذیری، هوشمند سازی و اتوماسیون شبکه برق استان قم شود.

وی یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نیرو، توانیر و شرکت‌های توزیع برق برای خدمت رسانی بهتر و  گذر از پیک‌بار تابستان را  کنترل‌پذیری دانست  و خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان قم به همت کارکنان و کارشناسان خود اقدامات خوبی در بخش‌های کنترل‌پذیری و هوشمندسازی به انجام رسانده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمندسازی در یک سال اخیر پرداخت و گفت: تقریباً ضریب هوشمند سازی فیدرها دو برابر شد ضمن اینکه تعداد کلیدهایی که از دی‌ماه گذشته تاکنون نصب شده حدوداً با سال‌های گذشته قبل از سال ۱۴۰۰ برابری می‌کند.
وی با قدردانی از پیگیری‌ها و زحمات همکاران شرکت توزیع به ویژه همکاران معاونت بهره برداری و معاونت خدمات مشترکین همچنین تقدیر از حمایت‌های شرکت توانیر یادآور شد: همه چاه‌های آب کشاورزی هوشمند سازی شده و در بخش های صنعتی و اداری نیز برنامه های لازم تدوین شده که با اجرای به موقع برنامه ها تلاش می کنیم برق پایدار و با قابلیت اطمینان بالایی برای مشترکین برق استان قم تامین نماییم.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ توزیع برق استان قم نیز در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت و خصوصیات و تعداد مشترکین و حجم تأسیسات شبکه برق استان قم و اقدامات انجام شده جهت عبور از پیک بار استان قم  پرداخت و اظهار داشت: تامین برق و خدمت به ساکنین و مجاورین حرم کریمه   اهل بیت حضرت فاطمه معصومه  (سلام الله علیها) افتخار  ما در شرکت توزیع استان قم است که جهت تحقق این مهم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
 مهندس ارجمند زاده مشترکان برق را در استان قم ۶۳۱هزار و ۷۳۳مشترک اعلام با تشریح روند تعییرات مصرف و پیک بار طی یک دهه گذشته در استان قم از ثبت پیک‌بار ۹۳۷ مگاواتی در تابستان سال جاری خبرداد و اظهار داشت برنامه ریزی جهت توسعه کنترل پذیری مشترکین و اتوماسیون شبکه توزیع برق از مهمترین اهداف و برنامه های استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق استان قم می باشد.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ توزیع برق استان قم در ادامه ضمن تشریح تاریخچه راه اندازی اتوماسیون شبکه برق استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه توزیع  در استان قم، تشکیل کمیته عالی هوشمندسازی و اتوماسیون تجهیزات، راه‌اندازی سامانه اسکادا، راه‌اندازی شبکه APN، تهیه دستورالعمل فرایند تهیه، نصب و بهره‌برداری از تجهیزات اتوماسیون و ایزولاسیون کامل شبکه اتوماسیون از شبکه عمومی شرکت (جداسازی OT از IT) را از جمله این اقدامات مهم در سال های اخیر برشمرد.
وی هوشمند سازی را یک الزام برای شرکت‌های توزیع دانست و اظهار داشت: ما امروز در مسیری قرار گرفته‌ایم که باید رو به جلو حرکت داشته باشیم و همه بخش‌های شرکت‌ها نیز باید در این مسیر قرار گیرند.
مهندس رضا کفیلی با ابراز خرسندی از برنامه ریزی شرکت توانیر در برگزاری ارزیابی حوزه هوشمندسازی شرکت های توزیع خاطرنشان کرد: مهمترین هدف از برگزاری جلسات ارزیابی، تبادل دانش و انتقال تجربیات تیم ارزیاب و شرکت میزبان است.
وی با بیان اینکه در این ارزیابی قصد داریم چالش‌های شرکت‌های توزیع برق را در حوزه هوشمندسازی  شناسایی کنیم خاطرنشان کرد: این چالش‌ها پس از احصا و دسته‌بندی به منظور پیگیری و رفع مشکلات به کمیته راهبردی توانیر ارسال خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه های تدوین شده و تلاش در جهت رفع اشکالات بتوانیم در راستای اهداف عالیه وزارت نیرو و خدمت رسانی به مشترکین برق گام های موثری برداریم.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0